LOGO

currentProject.alt

Uwolnić Bogdankę

Autor:

Kacper Bochyński, 3 innych członków grupy

Status:

Studencki konkurs architektoniczny studialno-koncepcyjny "Uwolnić Bogdankę"

Główne założenia

Celem prezentowanej koncepcji jest maksymalne zadbanie o przyrodę. W projekcie wykorzystujemy zmodyfikowaną przez nas istniejącą zabudowę, zaprzestajemy dalszej zbędnej wycinki drzew oraz odkrywamy bieg Bogdanki. Pozostałymi istotnymi dla nas aspektami są zaprojektowanie systemu retencji, utworzenie bariery akustycznej/środowiskowej, oraz przystosowanie obszaru dla osób z niepełnosprawnościami. Udało nam się również zwiększyć ilość dostępnej aktywności czynnej i stworzyć centrum kulturowe dla mieszkańców Sołacza.

Centrum Kultury i Integracji Społecznej

W celu zadbania o środowisko, wykorzystujemy architekturę nieużytkowaną-renowacja pustostanu i nadanie mu nowej funkcji kulturowo-społecznej. W zrewitalizowanym pustostanie znajdzie się miejsce na różnego rodzaju warsztaty manualno-artystyczne. Do stojącego już budynku została dodana przestrzeń przeszklona, która pełni rolę głównego wejścia do kompleksu jak i parku. Znajdą się tu również zapowiedzi nadchodzących wystaw oraz wydarzeń. W największym budynku przewidziane jest miejsce na główną część wystawy.

asd
asd
Bariera akustyczna

Nad istniejącą trybuną wraz z dawnymi basenami zaplanowana została betonowa konstrukcja mająca za zadania odcinać wnętrze parku od niechcianego hałasu oraz tworzyć otwarcie widokowe w kierunku parku. Konstrukcja jest również ciągiem komunikacyjnym łączącym 2 krańce parku.

asd
asd
Zbiornik retencyjny

W celu rozwiązania problemu nawracających powodzi powstał zbiornik retencyjny o pojemności maksymalnej 7275 m3, który w okresie braku zagrożenia powodziowego pełni rolę miejsca spotkań.

asd
asd
Street Workout
asd
Plac zabaw bez granic

Plac zabaw został stworzony z myślą o dzieciach z niepełnosprawnościami. Wpływ na tę decyzję miało położenie 4 szkół specjalnych/ośrodków rehabilitacji w sąsiedztwie parku.

asd
Atrakcje
  • Domki - możliwość wyciszenia się

  • Tablica manipulacyjna - rozwój motoryki, koncentracji

  • Urządzenie wspinaczkowe - propriocepcja

  • Wciskane elementy - zachęcanie do ruchu

  • Trampolina (możliwość wjechania wózkiem) - praca z równowagą, pozytywne działanie na wadę słuchu.

  • Panele z elementami do układania i przesuwania - kształtowanie zdolności manualnych i cyfrowych

  • Zjeżdżalnia - równowaga, duża motoryka

  • Piaskownice - bodźce dotykowe (piasek + żwir)

  • Odległość między urządzeniami 1,5 m

  • Różne nawierzchnie / faktury - polepszenie orientacji dla niedowidzących.

asd
Przestrzeń spotkań
asd
Proces powstawania
asd